13 Nisan 2014 Pazar

Tanıtım. home





DİZEL MOTOR REVİZYONU VE MOTORCULUK SANATI HAKKINDA

Dizel motor revizyonu blogunun kuruluş sebebi aslında konunun nekadar büyük bir konu olduğu ve sadece piyasa tabiriyle motor ustası veya elleri kirli yağlı paslı çalısan insanlardan ibaret olmadığı. Bu işin bir doktor edasıyla hassas ve düzgün çalıştırma gerektirdiğini ve '' 1 milimetre'' yüze hatta bazende bine bölerek ölçümler yapılarak kritik kararlar verebilmeyi, müşteri,firma sahibi ne söylerse söylesin ne anlatırsa anlatsın konun asıl motorun o kişiye kendi lisanıyla anlattığı sanattır. Bir meselekte bir insan yetiştirmenin maksimum bir yıla indirdiğimiz bu günlerde, bir motor teknisyeni yetiştirmek minimum 5 yıldır. Oda yüzde 70 veya 75 eksikle çok çok iyi bir eğitim vererek olacaktır.

Motorculuk neyi kapsar diye bir soru alınırsa şayet;
- Çok iyi şekilde ölçüm kabiliyeti gerektirir. Yani motor içi ölçümleri yapabilmek için Mikrometre,Kumpas,Sentil çakısı,Komparatör vs. gibi ölçü aletlerine hakim olabilme beceri ister.
- Çok iyi şekilde mekanik bilgi gerektir ki motorda bir parçanın,çok önemlidir doğru bir biçimde sökülmesi ve doğru bir biçimde montajının yapılmasını kapsar bu konu. Buda şundan dolayı önemlidir. Örneğin bir motorda bir arıza arıyorsun ve bir yerden şüphelendiğin o parçayı şayet doğru biçimde söküp tekrardan yerine takamazsan arıza bu sefer yön değiştirecektir. Buda senin tabiri yerindeyse kendi kazdığın kuyuya kendinin düşmesini sağlar. Burada yaptığın her hatta bataklıkta seni daha çok batıracak ve kurtulma riskini azaltacaktır. Ayrıca çok önemlidir ki, Motorda ısı, basınç, kirli yağ gibi temel kriterler insan sağlına çok ciddi zarar vereceği gibi büyük iş kazalarınıda getirebilir.
- İyi bir ingilizce gerektirir. Malesef kendimize ait bir motor firmamız olmadığından dolayı, motor katologlarının neredeyse tamamına yakını ingilizce dilindedir. Elbette ingilizce olmayan kataloglarda bulunur ama çoğunluğu ingilizcedir. Bunları okumak elbette doğru yorumlamak bizlere motorumuzu test değerlerine veya çalışma koşullarına daha iyi vardıracaktır. Şu hattayı asla yapmamak gerekirki. Motor kitablamı toplanır Biz ustamızdan böyle görmedik çok çok büyük bir yalnıştır. Burada yapmak gereken aslında şudur. Ben bu motoru üreten değilim veya testlerini yapan veya arge çalışmasında çalışan. O yüzden firması bunu hangi değerde hangi şekilde toplatıyorsa o şekilde toplamak zorundayım. Mantığını insanın kafasına yerleştirmesi gerekmektedir.
- İyi bir fizik bilgisi gerektirir.. Motor parçaları bazen büyük ve ağır olabilir. Çoğunluklada pahalı oldukları asla akıldan çıkarılmamalıdır. Yanlış kaldırma yanlış söküm işlemi veya yanlış ısıl işlem gibi hatalar insan canının kaybına kadar büyük bir kayıba yol açabilir.
- Güzel bir elektirik bilgisi gerektirir.. Günümüzde üzerinde elektirik tesisatı bulunmayan motor neredeyse yok denecek kadar az.. bundan dolayı sensör nedir ecm nedir kablo nasıl kontrol edilir gibi konulara bir motor teknisyeninin çok iyi hakim olması gerekmektedir.
-iyi bir bilgisayar bilgisi gerekmektedir ki motorlarla aynı dili konuşabilmek için artık tek bir yol var oda ingilizce olan motor programlarına hakim olabilmeyi kapsar.
-Ve son olarak gelişime açık olmayı kapsar ki bu saydığım madde sayesinde insan yukarıdaki herşeye çok çabuk sahip olabilir. Ama bu madde yoksa insanda emin olun ki 50 yaşında bir kendini geliştirmemiş usta 18 yaşında gelişime açık bir çocuğun veya bir gencin çırağı dahi olabilir. Nitekim bu olay görülmüştür. Der ve konularımıza başlayabiliriz






Bu blogta ne öğreneceğiz veya ne bulacağız;

Bu blog da motorla ilgili özellikle dizel motorla ilgili herşeye ulaşabilirsiniz. Ancak malumunuz konular çok derin ve konuları çok fazla olduğu için yazması düzenlenmesi uzun zaman alabilir. Ancak okuyucu veya takip eden takipcilerimizin isteği üzerine istenilen veya merak edilen konularında üzerine elbette konu incelemesi olabilir veya erkendende o konuya bakılabilir. Unutmayın sizlerin yönlerdirmeleri ve yorum veya mailleri elbette benim için çok önemli ve taktiriniz onur vericidir. Düzgün şekilde yapılan her türlü yorum ve öneriye açık olduğumu söylemek isterim.
Blog ta sistemler, parçalar parça kontrolleri arızalar ve arıza giderme şekilleri manuel kullanımı, temel elektirik ve motordaki elektirik arızacılığı, elektronik motorlar, common rail yakıt sistemi,marine motorlar,jeneratörler gibi daha sayabileceğim bir sürü konuyu bulabilirsiniz.
Bulmak isteyipte bulamadığınız her tür konu için bana mail adresimden ulaşabilirsiniz.

Bu blogu yazan kimdir.?

Blogu yazan:

Emrah ÖZDEMİR 1985  İstanbul doğumlu. Şişli End. Meslek Lisesi mezunu. 2003
Kendim bir çok yetkili serviste genelde Motor teknisyeni olarak çalıştım. Ancak şirketlerimden aldığım güzel ve kaliteli teknik eğitimler ve bolca arazi koşullarının doğrultusunda kendimi geliştirmeye çalıştım vede devam ediyorum. Genellikle iş makinası, jeneratör, marine ve endüstriyel motorlar üzerine çalıştım. Malumunuz üzere bu motorlar sadece dört tekerlek çeviren bir aktarma organına sahip olmadığı için çok fazla arıza ve motora etki eden çok fazla faktörle doludurlar. Buda benim kişisel gelişimimde çok fazla etkisi olduğu aşikar ortadadır. 
Bu blokta benden tüm hayatımdaki çalıştığım şirketlerdeki teknisyenin bilmesi gereken ürün sırları ve o ürüne ait test ve tamir değerlerini beklemesinler. Çünkü bunu vermem çalıştığım şirketler çok büyük bir saygısızlık olur. Sadece motorlara yapılan ayarları testleri anlatabilirim. Bu konuda anlayışınıza muhtacım. Lütfen beni anlayın. 

Bana ulaşım:

emozdemiir@gmail.com 

Adresinden her daim mümkündür. Umarım isteklerinizi ve internet ve iş ortamımızın bu konudaki eksikliğini çözebilirim.






1 yorum:

  1. Bilgiler için teşekkürler ,çok detaylı bir blog sitesi olmuş.

    YanıtlaSil